19 vellykkede Black Friday-tips for e-handel i 2024 | MooCommerce

Betydningen av Black Friday for e-handel i 2024

For enhver nettbutikk er det virkelige målet å lykkes med å ta fatt på sin reise med vekst i salg og konverteringer for å generere inntekter. Et av de viktige tipsene for å lykkes med Black Friday er å omgjøre målet til en tydelig plan på hvordan dette skal nås.

Black Friday øker inntektene dine med mer enn 107 %, noe som er et praktisk tips for en nylig lansert e-handelsplattform. I denne artikkelen vil vi gå nærmere inn på 19 vellykkede Black Friday-tips for å forbedre veksten din for å etablere en benchmark i kampen om salg og konverteringer.

Hva er Black Friday?

Black Friday er et symbol på å starte ferien med lukrative rabatter og tilbud for å bringe trafikk til e-handelssiden din. Du kan markere begynnelsen av Black Friday den første fredagen etter Thanksgiving.

Derfor, i 2024, vil Black Friday begynne 29. november, som kommer på en fredag. Dette vil være en dag ​​med attraktive rabatter og tilbud til dine lojale kunder.

19 vellykkede Black Friday-tips for e-handel i 2024

Her er 19 vellykkede tips for å få merkevaren din til å skille seg ut fra konkurrentene dine under Black Friday-tiden i 2024.

1. Tilstedeværelse på sosiale mediekanaler

Diverse people with social media icons

Markedsføring av Black Friday på ulike sosiale medier er svært nyttig for å bringe store mengder trafikk til e-handelssiden din. Ifølge forskning øker markedsføringen på sosiale medier din synlighet og merkevarebevissthet blant målgruppen din og er derfor et svært vellykket tips i 2024 for å generere inntekter.

I tillegg er det en fin måte å få kontakt med publikummet ditt, siden de mest populære sosiale mediekanalene er Instagram og YouTube, blant andre, for å etablere et sterkt bånd med kunden din.

2. Hvorfor meg?

Hvorfor meg? Dette er et spørsmål som enhver e-handelsbedrift stiller seg selv. I tillegg er det uunngåelig å være ekstremt fokusert på «hvorfor meg». Grunnlaget for enhver e-handelsvirksomhet er kvalitet og åpenhet.

Uansett hva du selger, er kundebevaring basert på kvaliteten på produktet ditt, og åpenhet når det gjelder e-postadresse, kontoradresse, telefonnummer og sporing av bestillingene deres. Dette er avgjørende ingredienser for å bygge tillit blant målgruppen din.

Så dette er et veldig viktig og vellykket tips som du ikke kan ignorere, uansett hva slags virksomhet du har.

3. Haster å handle

Følelsen av at det haster fungerer også som en FOMO (Fear Of Missing Out). De attraktive tilbudene og tilbudene til e-handelsvirksomheten som tilbys via Black Friday med en begrenset tidsbegrensning bygger en følelse av at det haster blant målgruppen din. Dette presser dem følelsesmessig til å kjøpe produktet, og også de produktene der de er bare interessert i å kjøpe for 70% kjøper bare på grunn av lukrative tilbud. Derfor fungerer dette som et tips for å lykkes med Black friday for din netthandel.

4. E-postmarkedsføring

Målet for enhver e-handelsbedrift er å utvide e-postlisten ved å lokke frem kundens informasjon. E-postlisten hjelper med kampanjer om varene og tjenestene deres med rabatter og tilbud gjennom Black Friday.

Informasjonen som e-postlisten består av er også nyttig for å lage personlig tilpassede e-poster til våre lojale kunder, som anses å være det mest vellykkede tipset for å hjelpe dem med å kjøpe.

5. Nøkkelord må følges med på

Nøkkelord fungerer som en helt for alle e-handelsbedrifter som ønsker å tiltrekke så mye trafikk som mulig. Verdien av søkeord har en viktig posisjon for å øke salget ditt og må derfor jobbes med kontinuerlig. Du må holde deg oppdatert om hva kunden din ser etter og dermed også hvilke nøkkelord som er viktige å satse på.

Det er et behov og en etterspørsel å forstå hvordan kunden din søker etter produktet ditt ved å bruke hvilket søkeord. Å optimalisere Black Friday med implementering av det riktige søkeordet kan også doble muligheten for å doble inntektene dine. Derfor anses søkeordet for å være et viktig tips å bruke.

6. Anvendelse av chatbots for å forbedre konverteringer

Verdien av AI-lignende chatbots har blitt realisert når veksten i salget av Harley Davidson nådde 3000 %. Siden den gang har e-handelsbedrifter brukt chatbots på e-handelssider.

Chatbots, med en samtale tilnærming, er forberedt og trent med alle spørsmålene og svarene som kundene vil be om. Tilstedeværelsen av alle merker døgnet rundt, spesielt under Black Friday, er uunngåelig.

7. Langvarige kundeavtaler

Alle ønsker å bli anerkjent, og det samme er underforstått for dine lojale kunder. Black Friday er en god unnskyldning for å anerkjenne kunden din som du har et sterkt og langvarig bånd med.

Å gi dem eksklusive tilbud og rabatter fører til kundebehold og økt salg. Disse kundene legger merke til hvordan merkevaren reagerer når de kjøper mesteparten av tiden fra e-handelsbedriften din og fører dermed til flere kjøp selv når det ikke er noen Black Friday handelsdag.

8. Implementering av hashtags

Vi har nevnt viktigheten av sosiale medier, og den populære ovenfor. Men vet du hvor verdifull en hashtag er? I dag dreier hele verden seg rundt hashtags. Det enkle symbolet # (hashtag) har en sentral posisjon for å nå målgruppen din.

Ved å organisere rabatter og tilbud på Black Friday, kan du antyde hashtags for å nå et globalt publikum som befinner seg hvor som helst. For eksempel- #blackfriday #blackfridayshopping #blackfridayisawesome osv.

9. Oppfølging

Er du klar over hvordan du kan gjøre båndet ditt sterkere med nye besøkende, eller gamle? Det anbefales at oppfølgingen er et vellykket tips for å hjelpe med kundebevaring, som anses å være lavest under Black Friday.

Du kan ganske enkelt følge opp med dine nye besøkende, eller kunder ved å si takk, eller kan be om anmeldelser og tilbakemeldinger om opplevelsen.

Vær oppmerksom på at hvis du vil motta negative tilbakemeldinger, må du også svare på dem i stedet for å ignorere dem. Du kan svare dem høflig med en melding som vil formidle at du vil prøve å forbedre til neste gang.

10. Forlatte vogner

Har du skjønt hvorfor kunden din forlot vognen din? Det er flere grunner til at kunden vil forlate handlekurven din.

  • Vent på flere rabatter.
  • Komplisert utsjekkings-prosess.
  • Din e-handelsside har ikke den valgte betalingsmåten.
  • Popup-abonnementsskjemaer eller en annen måte å fylle ut mange detaljer på, irriterer vanligvis kunden din, og så videre.

Men Black Friday er et av de vellykkede tipsene for å forhindre at vognen blir forlatt. Black Friday tilbyr lukrative rabatter og tilbud som hjelper kunden med kjøpsbeslutninger. Dette kan også føre til at du legger til flere varer i handlekurven din.

11. Rabattkoder for Black Friday

Det er avgjørende å fremheve dine rabattkoder samt belønningene til dine nye besøkende og lojale kunder. Ved å tilby rabattkoder for målgruppen din hjelper du e-handelssiden din med mer trafikk og konverteringer. Det handler om å bruke riktig markedsføringsstrategi til rett tid.

12. Gratis frakt

Gratis er et ord som påvirker mennesker dypt psykologisk. Tiltrekk kunden din gratis for å handle på Black Friday og også på andre dager på e-handelssiden din. Det er et nyttig tips for å tilby kundene dine gratis frakt og dette bidrar direkte til deres kjøpsbeslutning.

13. Gave ved minimumskjøp uansett beløp

Denne ordningen fungerer som ved kjøp av dette faste beløpet, vil du motta en gave. Dette er som en vinn-vinn-situasjon. Du selger også og hjelper også med å redusere beholdningen din med de varene som ikke ble solgt på flere måneder. Derfor er det et vellykket tips som hjelper Black Friday direkte.

14. Engasjer deg med kunden

Å lytte er en lønnsom vane som du ikke bare bør bruke på deg selv, men også på e-handelsnettstedet ditt. Lytt til kunden din. Hvorfor? Kunden er ditt brød og smør. Hva de synes om nettstedet ditt er viktigst over alt annet. Det er en vellykket markedsføringsstrategi å handle i henhold til kunden din for å beholde kundene.

15. Tilbud kun for mobil

Forbrukeratferd er viktig. Årsaken er at 43 % av Black Friday-handelen og veksten i salget skyldes mobil. Det er anslått at nesten 70 % av Black Friday-salget på Shopify skjedde på grunn av forbrukerens bruk av smarttelefoner. Så for å være en suksessrik e-handelsbutikk i 2024, må du ha avtaler kun for mobil.

16. Forbedring av AOV

AOV refererer til den gjennomsnittlige ordreverdien. I løpet av Black Friday eller om det er Cyber ​​Monday, er nøkkelparameteren å øke AOV for handlekurven. Dette kan gjøres gjennom gratis frakt, gaver osv.

17. Sosiale medier: Konkurranser og arrangementer

Organisering av konkurranser og arrangementer er et godt tips for å få kontakt med målgruppen din. Det hjelper med merkevarebevissthet, synlighet og øke trafikken til e-handelssiden din, spesielt under Black Friday.

Du kan tilby gaver til målgruppen din, og kan be dem om å dele sin historie eller bilder, og også gi tilbakemeldinger om varene og tjenestene dine for å bygge tillit blant de nye besøkende.

18. Kommuniser med målgruppen din

Kommunikasjon er nøkkelen til alt, enten for å løse et problem eller for å bygge et forhold. Du må forstå og kommunisere med kunden din og hver fase av kundereisen deres for å oppnå konverteringer. Det er et utmerket markedsføringstips, spesielt når du har Black Friday.

19. SEO alltid

Søkemotoroptimalisering er en av de avgjørende faktorene hvis du selger online. Black Friday vil bare være viktig hvis merkevaren din har fått synlighet, bevissthet, rangering, riktig innhold med presise søkeord osv. Kort sagt, hvis du har Black Friday, må du gjøre nettstedet SEO-vennlig.

Siste tanker

Det er viktig å forstå kunden din. Mange nye besøkende vil besøke e-handelsbutikken din på Black Friday, og derfor er det like viktig å holde nettbutikken din oppdatert med de ovennevnte tipsene for Black Friday i 2024.

Hjelp av MooCommerce-eksperter!

Black Friday er en gylden mulighet for enhver e-handelsbedrift til å vokse og doble inntektene sine. Hvis du blir sittende fast i denne reisen med å organisere en vellykket Black Friday, kan du ta kontakt med våre MooCommerce-eksperter for å få en dypere forståelse av Black Friday i detalj.

Våre digitale MooCommerce-fagfolk kan hjelpe deg med å ta de riktige beslutningene for å konvertere salgstrakten din ved å doble inntektene dine. Teamet vårt vil gjerne svare på dine spørsmål døgnet rundt. Vi tilbyr også nettkunder muligheten til å komme raskt i gang med en god nettbutikkløsning.

Vi ønsker også å tilby våre kunder en mulighet til å få en god WooCommerce nettbutikk til en god pris, og med en god pakke.

Kontakt oss for å få vite mer om MooCommerce-pakker.


Share this article

Relaterte artikler

21 beste tips for å øke salget i nettbutikken med WooCommerce

Umiddelbart på nettbutikken din med den mest populære e-handelsplattformen hjelper til med å øke salget og konverteringer for å etablere en benchmark i dette digitale raset. WooCommerce med sine avanserte funksjoner gjør optimalisering av nettbutikken din på en enkel og enkel måte for enhver bedriftsstørrelse.

Les Mer

Har du et prosjekt i tankene? La oss sette i gang.