10 interessante måter å forberede WooCommerce-butikken din for ferier i 2023 | MooCommerce

Innholdsfortegnelse

Hvordan kan du forberede WooCommerce-butikken din for ferier i 2023?

Det er normalt å bli forvirret med spekteret av irriterende spørsmål for å jobbe med salg og konverteringer til WooCommerce-nettbutikken din. Selv etter å ha brukt flere markedsføringsstrategier, hvis WooCommerce-butikken din opplever redusert salg, kan du gå gjennom denne artikkelen og forberede nettbutikken din klar for juleferien.

En ferie er en utmerket unnskyldning for å øke ytelsen til WooCommerce-butikken din. Du kan vurdere det som en løsning på problemene dine og ved å dra nytte av det å prøve og skyte salget og konverteringene i været og konvertere besøkende til lojale kunder.

Det er anslått at veksten i nettsalg i løpet av høytiden er nesten 15 %, og det fortsetter å vokse på grunn av kundenes iver. Ferier er et flott medium for å doble inntektene dine, og noen få grunnleggende tips er utseendet og utseendet til butikken din og rabatter.

I denne artikkelen vil vi diskutere de 10 interessante måtene å forberede WooCommerce-butikken din på for ferier i 2023.

Innholdsfortegnelse

10 interessante måter å forberede WooCommerce-butikken din for ferier i 2023

Her er 10 interessante måter å forberede WooCommerce-butikken din for ferien i 2023, for å tiltrekke potensielle kjøpere.

1. Bannere

Bannere gjør det lettere å bringe et høyt trafikkvolum til WooCommerce-butikken din midt i høytider med deres iøynefallende utseende og tilbud.

Det skiller også merkevaren din fra andre merker og konkurrenter. Som nevnt tidligere er ferien en god unnskyldning, og å lokke frem nye besøkende til WooCommerce-siden din spiller en sentral rolle for å forbedre salget ditt.

Det er den gyldne muligheten til å gjøre dine nye besøkende til kunder med et vakkert banner i din WooCommerce-butikk. Målet er å fange oppmerksomheten til din potensielle kunde.

Bannere må designes med gode tilbud, og lenke til de andre viktige sidene i WooCommerce-butikken din. Du kan også markedsføre banneret på forskjellige sosiale medieplattformer som Instagram, Facebook og LinkedIn, eller med en kort YouTube-video osv. for å skape merkebevissthet.

2. Attraktiv Exit Intent Holiday Pop-Ups

Vi er klar over at kunden har et kort oppmerksomhetsspenn. I dette tilfellet, hvis kunden ikke finner WooCommerce-butikken din og viktige sider attraktive, spiller popup-vinduene med exit-intensjon en sentral rolle ved å oppsluke kundene og holde oppmerksomheten deres i noen sekunder med spennende tilbud og rabatter.

Videre viste popup-vinduer for exit-intensjon en salgsvekst med 98 %, forbedring av doble potensielle kunder med én måned, og vekst i e-postlister og abonnenter.

3. Forstå statusen til din WooCommerce-butikk

Forstå statusen til WooCommerce-butikken din er avgjørende når det er tid for høytiden. Analyser hvilken plugin eller utvidelse som har utløpt eller er utdatert. 

Resultatet av ytelsen din i WooCommerce-butikken maksimerer salget. Parametrene må holdes ved innsjekking. 

Sanntidsinnsikten til WooCommerce-butikken din, som mobilvennlighet, hastigheten til WooCommerce-butikken din, enkle utsjekkingsprosedyrer, og også sikkerheten til WooCommerce-butikken din sammen med å ha et SSL-sertifikat, hjelper deg med å fullføre ytelsen og utfall. 

Det er avgjørende å opprettholde disse parameterne for bedre optimalisering av din WooCommerce-butikk i løpet av ferien.

4. Tilby det festlige utseendet til din WooCommerce-butikk

Kjøpsbeslutningen til flertallet av nettkundene er basert på utseende. Det er ganske tydelig at utseende virkelig er viktig. 

Det festlige utseendet til WooCommerce-butikken din kan endres ved hjelp av følgende egenskaper som bakgrunn, font, maleri, temaet for ferien, de eksplisitte detaljene på hjemmesiden din, landingssiden osv. Basert på utseendet vil du videreformidle en følelse til kunden. 

Pass i tillegg på at du ikke overdriver; ellers ville utseendet overlappe med det informative innholdet i nettbutikken din.

5. Relevansen av BOGO-tilbudene (Kjøp én, få én)

BOGO refererer til kjøp én, og få én gratis. Konseptet i seg selv skaper en følelse av iver hos kunden bare for å betale for det ene og det andre er gratis. Alle elsker gratis produkter. Derfor er denne typen rabatter veldig effektive for å forbedre det tapte salget til WooCommerce-butikkene, som kan doble inntektene deres i løpet av denne høytiden.

Analyser listen over produktene du vil legge opp til BOGO-rabatten, og målrett riktig kunde. Dette kan til slutt føre til en økning i trafikk og klikkfrekvens.

6. Gratis frakt for å forberede WooCommerce-butikken

Kunden ser alltid etter gratis frakt. WooCommerce-butikken, som kan tilby gratis frakt, er en interessant måte å forberede nettbedriften din på en ferie alene.

Gratis frakt i seg selv har mange muligheter for å konvertere nye besøkende til lojale kunder, noe som er interessant. Forbered WooCommerce-butikken din til å tilby gratis frakt til kunden i en begrenset periode. På denne måten vil det bidra til å etablere en følelse av at det haster med å kjøpe produktene fra din WooCommerce-butikk i denne høytiden av 2023.

7. Veien for krysssalg og mersalg

Kryssalg og mersalg, er to viktige parametere for å forberede din WooCommerce-butikk. Mersalg refererer til relaterte produkter når en kunde leter etter noe. For eksempel – en vanlig hvit topp, og du kan foreslå lignende ensfargede hvite topper i forskjellige varianter.

Krysssalg betyr at når jeg kjøper en datamaskin og din WooCommerce-butikk foreslår meg tilbehør knyttet til datamaskinen som du også kan kjøpe. På denne måten hjelper du kunden med å legge til ekstra produkter i handlekurven og vil bidra til å generere doble inntekter på grunn av ferien.

8. E-postmarkedsføring for din WooCommerce-butikk

E-postmarkedsføring er en effektiv måte å gjøre produktet ditt synlig på. Riktig innhold med følelsen av sesongen og høytiden hjelper til med å fange oppmerksomheten til kjøperen. Sørg også for å tilby attraktive rabatter, kuponger og tilbud. 

Det er ikke lett å gi personlig tilpassede e-poster til alle kunder i høytiden. Du kan sende personlig tilpassede e-poster til de kundene som er dine lojale kunder, og også analysere kjøpshistorikken til kunden.

9. Fyll opp WooCommerce-butikken din med inventar

Ingen nettbedrifter ønsker å miste kundene sine i løpet av ferien bare fordi beholdningen ikke er oppdatert. Før ferie, så vel som etter ferie, må du sørge for at lageret og varelageret ditt er oppdatert. 

Potensielle kunder vil definitivt komme for å kjøpe for å få dekket sine behov. Dette er en gylden mulighet til å forbedre salget og konverteringene dine på en effektiv måte.

10. Forbered WooComerce-butikken din med den nyeste versjonen av PHP

Før ferien må du sørge for å holde WooCommerce-butikken din oppdatert med den nyeste versjonen av PHP 7 for raskere ytelse, og også oppdatere databasen din. Dette er en effektiv måte å forbedre ytelsen til WooCommerce-butikken din med 2x denne høytiden.

Avslutning

Grip denne gylne anledningen til en ferie for å forbedre salget ditt med MooCommerce-eksperter!

MooCommerce-eksperter har inngående kunnskap sammen med anbefalinger for riktig løsning for kundene deres. Alle organisasjoner er forskjellige og møter forskjellige problemer, og derfor har våre digitale eksperter skreddersydde løsninger for en bedre CX.

Våre fagfolk går gjennom hvert trinn i trakten basert på kundereisen og ser etter fallgruvene og vanskelighetene som din organisasjon går gjennom.

Teamet vårt vil gjerne svare på dine spørsmål døgnet rundt. Vi tilbyr også nettkunder muligheten til å komme raskt i gang med en god nettbutikk, og smidig løsning.

Kontakt oss for å få vite mer om MooCommerce-pakker.

Share this article

Relaterte artikler

21 beste tips for å øke salget i nettbutikken med WooCommerce

Umiddelbart på nettbutikken din med den mest populære e-handelsplattformen hjelper til med å øke salget og konverteringer for å etablere en benchmark i dette digitale raset. WooCommerce med sine avanserte funksjoner gjør optimalisering av nettbutikken din på en enkel og enkel måte for enhver bedriftsstørrelse.

Les Mer

Har du et prosjekt i tankene? La oss sette i gang.