Hvorfor er det nødvendig å øke salget i WooCommerce-butikken din i løpet av høytidssesongen i 2023?
Kravet om å forbedre WooCommerce-butikken din er en nødvendighet, ikke et krav. Betydningen av høytider for suksessen til WooCommerce-butikken din er avgjørende.
Det var viktig å etablere et globalt marked for e-handelssalg, og det er rikelig med plass for vekst. Konseptet med feriehandel har utviklet seg drastisk. Siden bruken av smarttelefoner øker i 2023, har salget på Black Friday økt.
Svake økonomiske forhold, inflasjon og en økning i antall forbrukere som vender tilbake til handel i fysiske butikker, har alle hatt en betydelig innvirkning på forbrukeratferd.
Hvis du lurer på hvordan du kan utvide WooCommerce-butikken din i 2023 i løpet av høytidssesongen, er her en omfattende liste over trinn du bør ta.
Tips for å forbedre salget i WooCommerce-butikken din i løpet av julen i 2023!
1. Rabatter og kuponger.
Å legge til kuponger og rabatter i WooCommerce-butikken din er en av de mest effektive måtene å øke salg og konverteringer. For å opprettholde kundenes interesse, kan rabatter tilbys som prisreduksjoner, prosentvise reduksjoner, volumrabatter eller samlede reduksjoner. Analytikere har også observert at nesten 90 prosent av alle kunder bruker rabattkoder for å kjøpe varer til nedsatt pris.
2. Kjøp én, få én (BOGO).
BOGO står for «Kjøp én, få én gratis» (Buy One, Get One Free). Denne tilnærmingen er alltid lønnsom for WooCommerce-selskaper. BOGO er en fremragende metode for å skaffe høykvalitets leads og tjene gode penger. Dette konseptet foretrekkes av markedsførere fordi det krever lite innsats. Det øker antall treff fra publikum og skaper en følelse av hastverk.
3. Gratis frakt.
Gratis frakt for en begrenset periode oppmuntrer kunder til å gjøre flere kjøp. Når en kunde besøker WooCommerce-butikken din, er det første de legger merke til tilgjengeligheten av gratis frakt. Siden julen er høytidssesong, vil tilbud om gratis frakt oppmuntre kundene til å generere mye trafikk til nettstedet ditt.
4. Handlekurv-avbrytelse.
Handlekurvavbrudd er en av de mest utbredte utfordringene nettbutikker står overfor. For å forhindre dette, kan du implementere strategier som e-poster for gjenoppretting av handlekurv til kundene dine, unngå dårlige e-poster med salgstale eller markedsføringskopier, og gjennomføre oppfølging i tide. En fengende og naturlig tone i e-posten din, samt tålmodighet, kan bidra til å løse dette problemet.
5. Lasteinnhastighet.
Loading speed is one of the most important factors in determining whether or not your visitors will become loyal customers. If your website takes too long to load, visitors will likely abandon it for a competitor’s. The lesson from this is that you will lose customers due to slow loading times.
6. Lojalitetspoeng.
Som vi er godt klar over, vil 80% av fremtidige inntekter i WooCommerce-butikken din komme fra 20% av dine eksisterende kunder. Derfor må det gis spesiell oppmerksomhet til denne segmentet i løpet av høytidssesongen i 2023. Her er noen intelligente kundelojalitetsstrategier, som smarte belønningsprogrammer.
Det er viktig å implementere et system som lar dem tjene poeng. Kunder er mer sannsynlig å melde seg på nyhetsbrevet ditt og gi tilbakemelding på produktene og tjenestene dine hvis de kan tjene poeng.
7. Søkemotoroptimalisering (SEO).
SEO (søkemotoroptimalisering) er den viktigste faktoren å vurdere når du starter en nettbasert virksomhet. Målet ditt er å øke salg og konverteringer, og julen er en viktig faktor for å oppnå dette.
Julen er høysesong for detaljhandel. Ved å bruke denne faktoren til vår fordel, må vi jobbe grundig med rangeringen av WooCommerce-butikken din i søkeresultatsidene (SERP), med fokus på spesifikke nøkkelord, SEO-vennlige nettadresser, opprette høytidslandingssider osv.
8. Oppsalg og kryssalg.
Du kan øke salget og forbedre konverteringsrater ved å anbefale oppsalg- og kryssalgstrategier til kunder. Oppsalg refererer til å anbefale kunden en variasjon av det samme produktet, mens kryssalg refererer til å anbefale produkter som er mer som komplementære tilbehør.
9. Sosiale medier.
Før jul er sosiale medier et kraftig verktøy for å øke merkevarens synlighet og bevissthet. Hashtaggers evne til å fortelle et stort antall mennesker om varer og tjenester kan bidra til å bringe inn penger.
10. Omdirigering fra alle kanter.
Målrett publikummet ditt på nytt ved hjelp av vellykkede metoder som Google betalte annonser og organiske søkeresultater, antall besøk på hver side, en analyse av hvorfor kunder forlater handlekurvene sine osv. I tillegg, siden du bare retter deg mot interesserte kunder, må du betale mer.
Hovedpoengene
Disse anbefalingene vil optimalisere WooCommerce-butikken din for høytidssesongen i 2023. For å generere inntekter og maksimere profitt i løpet av høytidssesongen, må du forberede WooCommerce-butikken din.
Fortsatt forvirret? Våre MooCommerce-spesialister er ivrige etter å hjelpe deg med vennlige løsninger.