Hvordan er hastighet viktig for WooCoomerce-nettstedet ditt i julen?
Hastigheten til din WooCommerce-butikk er ikke et alternativ; det er en nødvendighet. Hvis du står overfor en lav lastehastighet, må du optimalisere den før julen kommer.
November og desember er to viktige måneder for å doble inntektene dine, noe vi allerede har opplevd; veksten i e-handelssalget økte til 206,88 milliarder dollar i 2021.
Hastighet er en essensiell ingrediens i suksessen til WooCommerce-siden din fordi den enten kan skape eller ødelegge nettstedet ditt med enorme konsekvenser for fluktfrekvensen.
Hvert sekund av på WooCommerce-siden teller. Like mange forbrukere kjøper gjennom smarttelefonene sine, og det anslås at 70 % av brukerne kommer tilbake og foretar et kjøp innen 1 time sammenlignet med stasjonær shopping.
Så det er behov for å jobbe med hastigheten til WooCommerce-siden din sammen med tillegg av nye varer for å generere julebegeistring for kunden din i 2023. I denne artikkelen vil vi fremheve forskjellige måter å optimalisere hastigheten på WooCommerce-plattformen din i løpet av julen.
Table of Content
10 måter å optimalisere hastigheten på WooCommerce-plattformen din i julen
- SEO-optimalisering
- Republiser
- Sosiale medieplattformer
- Riktig segmentering
- Måleplan
- WordPress minnegrense
- Caching
- Content Delivery Network (CDN)
- Bildestørrelse? Uunngåelig
- Ren database
Doble inntektene dine med våre digitale eksperter av MooCommerce!
10 måter å optimalisere hastigheten på WooCommerce-plattformen din i julen
Våre forbrukere med en kort oppmerksomhetsperiode på 8 sek kan forlate nettstedet ditt hvis WooCommerce-siden ikke blir lastet inn innen ventetiden.
Dette kan øke fluktfrekvensen, og derfor må vi jobbe med hastigheten til WooCommerce-siden. Her er noen måter å optimalisere hastigheten på WooCommerce-plattformen din i julen:
1. SEO-optimalisering
Hvis du bruker endringer på nettstedet ditt, inkludert tittel, metabeskrivelse, lenker, publiserte innlegg, strukturerte data og så videre , så må du gjøre dette før arrangementet. Søkemotorer som Google bruker også tid på å bli oppdatert med endringene du har gjort på nettstedet ditt.
2. Republiser
Publisere det gamle innholdet ditt på nytt er som å reklamere for det på nytt. Oppdater innholdet ditt med en ny dato, bruk nye søkeord og dobbeltsjekk tilbakekoblingene dine.
Dette hjelper med å fylle innholdskalenderen din. Du kan publisere innholdet på nytt ved å endre bildene du har brukt før. Det er en smart løsning i tilfelle du ikke har tid til å skrive om julen.
Å markedsføre merkevaren din på sosiale medier bidrar til å bringe stor trafikk, merkevarebevissthet og legge produktet til i handlekurven for bedre salg og konverteringer. Du kan markedsføre julebloggen din, julegaveguiden osv.
Du kan utnytte disse rike, tilgjengelige ressursene maksimalt for å nå et maksimalt antall globale publikummere. Det er ikke nødvendig, og heller ikke mulig å ha din tilstedeværelse på alle sosiale medieplattformer som Pinterest, Facebook, Instagram, YouTube og Linkedin.
Markedsfør merkevaren din basert på dine kjøpere. Du kan ofte føle om din type publikum enten er på Linkedin, Instagram, osv. Målet er å bringe folk til nettstedet ditt ved å promotere om merkevaren sammen med ideen om jul.
4. Riktig segmentering
Først må du segmentere produktene dine i forskjellige kategorier. Du må være fullstendig klar over bestselgeren din, dagens tilbud, krysssalg, mersalg, produkter inspirert av kundenes nettleserhistorikk, rabatter, kuponger osv.
Du kan markedsføre denne informasjonen i bloggen din med informativt innhold, og med riktig CTA (Call-To-Action). Jo mer du vil skrive og gjøre forbrukerne oppmerksomme på, jo mer sannsynlig vil salgssidene relatert til disse avtalene, bestselgerne osv. rangeres høyere i SERP-er.
5. Måleplan
Du må analysere og notere ned måleplanen din. Å spore resultater er en fin måte å lykkes på. Det gjør deg også oppmerksom på hvilke strategier som gir gode resultater, og hvilke som ikke gjør det. Dette gir deg muligheten til å enkelt jobbe med dine svakheter, og ikke gjenta disse feilene neste år.
6. WordPress minnegrense
WordPress-minnegrensen er som standard 32MB. For å optimalisere hastigheten på WooCoomerce-plattformen din i julen, er det nødvendig å øke minnegrensen på WooCoomerce-siden din. For å forstå tipsene for å øke minnegrensen kan du når som helst kontakte MooCommerce-ekspertene våre.
Du må sørge for at du har en sikkerhetskopi av WooCommerce-plattformen din. De 6 milliarder utsolgte meldingene i løpet av 2021 i høytiden er i seg selv bevis på at nettkunder er veldig spente på rabatter og kuponger i juletiden.
For alle WooCommerce-plattformer er november og desember dyrebare måneder å doble målet eller mer enn det. Derfor fungerer hastighet som en sentral rolle, og det kan forbedres med WordPress-minnegrense.
7. Caching
Belastningen på serveren er avgjørende for å optimalisere WooCommerce-hastigheten, og det er slik caching kommer inn i bildet. Du kan også installere noen av de beste pluginene som WP Rocket, WP Super Cache, W3 Total Cache, WP Fastest Cache, etc. Nå er det enkelt å kontrollere og overvåke områdets hurtigbuffermekanismer ved hjelp av disse pluginene.
8. Content Delivery Network (CDN)
PoPs refererer til Points of Presence som fungerer som flere lokasjoner. Et innholdsleveringsnettverk (CDN) er et nettverk av servere som er knyttet til PoP-er. Hele prosedyren starter når du registrerer deg med en CDN-tjeneste. Dataene som samles inn blir distribuert på tvers av PoP-er.
Når en forbruker kommer til nettstedet ditt, leveres all informasjon eller data som finnes på nettstedet ditt av nærmeste PoP til forbrukerens plassering. Dette hjelper til med å redusere belastningen på vertsserveren, øker hastigheten på nettstedet ditt og reduserer derfor fluktfrekvensen. Dette er tydelig i ytelsen til WooCommerce-plattformen.
Et CDN som Cloudflare tilbyr gratistjenester som hjelper til med raskere lasting og bør sjekkes ut før jul.
9. Bildestørrelse? Unngåelig
Du kan ikke unngå bildestørrelsen, spesielt hvis du jobber med hastigheten til WooCommerce-siden din til jul. Bildestørrelsen begrenser hastigheten for nedlasting.
I tillegg kan du ikke slette bilder siden de er viktig innhold. Bildestørrelsen bør ikke være mer enn 150 kb for en stor forhåndsvisning i full bredde. Du kan også holde den til middels. Bildet må ha høy oppløsning med liten størrelse for bedre hastighet.
10. Ren database
En ren database hjelper med å øke hastigheten, spesielt i julen. Men før du gjør noen endringer i WooCommerce, er en sikkerhetskopi av alt avgjørende. Eventuelle uønskede data må fjernes.
Du kan enten gjøre det manuelt eller installere plugins som en widget for relaterte produkter osv. Det er irriterende å gjøre det, men det er viktig å øke hastigheten og gi en bedre brukeropplevelse.
Noen siste ord
WooCommerce er den mest pålitelige plattformen og brukes av 6.9 million nettsteder i 2023. På grunn av dens fleksibilitet, og fordi den tar av seg alt, inkludert hastighet for enhver nettbedrift, vil du øke sjansen for å maksimere inntektene, spesielt i julen. De ovennevnte 10 måtene vil hjelpe deg med å maksimere salget og konverteringene hvis de implementeres flittig.
Doble inntektene dine med våre digitale eksperter av MooCommerce!
Doble inntekter er spesielt viktig hvis du er en nylig lansert nettbedrift, og i dette tilfellet vil våre fagfolk, spesielt de som har erfaring med WooCommerce, hjelpe deg døgnet rundt i julen.
MooCommerce er populær for sin kvalitetstjeneste globalt. Vi tilbyr også nettkunder muligheten til å komme raskt i gang med en god nettbutikkløsning.
Kontakt oss for å få vite mer om MooCommerce-pakker.
3. Sosiale medieplattformer